قلبتان را به راحتی تقویت کنید

 

14fruit

از منظر طب سنتی، قلب یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می‌شود که حتی در این طب، از آن به عنوان یکی از اعضای رئیس در بدن یاد شده است. عملکرد قلب، رساندن زندگی به تمام اعضای بدن است، بنابراین سلامت و تقویت آن، با سلامت اعضای دیگر بدن ارتباط دارد.

در این میان برخی از خوراکی‌ها برای تقویت قلب مؤثر هستند، در میان میوه‌ها سیب و گلابی رسیده و شیرین، به، انار، لیمو، نارنج، بالنگ، تمبرهندی و آناناس میوه‌هایی هستند که علاوه بر داشتن ویتامین و مواد مغذی، تقویت‌کننده قلب بوده و از تجمع مواد زائد و نامناسب در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند.

همچنین بوئیدن میوه‌های خوشبو مثل سیب و به در تقویت قلب مؤثر است. از دیدگاه طب سنتی، خوردن سیب، شادی‌بخش و تقویت‌کننده قلب است به ویژه اگر با گلاب مصرف شود. مصرف سیب و آب سیب میزان LBL یا چربی مضر بدن را کاهش می‌دهد و به دنبال آن، از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

گلابی شیرین نیز تعدیل‌کننده خون، شادی‌آور و تقویت‌کننده قلب است، حتی مصرف روزانه گلابی میزان کلسترول خون را در افراد سیگاری کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی در افرادی که دو عامل خطر مصرف سیگار و کلسترول بالا را دارند پیشگیری می‌کند. سبزی‌های مؤثر برای تقویت قلب نعناع، ریحان و گشنیز هستند که علاوه بر داشتن بوی خوش، تقویت‌کننده قلب و عروق قلبی هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 9 / 12 / 1393برچسب:قلبتان را به راحتی تقویت کنید,تقویت قلب,قلب,ناراحتی قلبی, | 16:53 | نویسنده : علی اکبر |